#Tips&Tricks #Cijferbabbel #Groei
Kristel Hermans 2 december 2016
Een prijsverhoging overwegen?
Doe eens de oefening samen met uw klant: wat zijn de meeropbrengsten als de prijzen met 1%, 2% of 3% verhoogd worden? Hoeveel klanten denkt u te verliezen? De start van een nieuw toekomstplan waarbij u onmiddellijk de financiële implicaties van deze brainstorm ziet.
Een schrijnwerker maakt meubels op maat voor zijn klanten. De schrijnwerker denkt geen klanten te verliezen als hij zijn prijzen verhoogt met 1,25 %. Een kast van 2.000 euro kost na de prijsverhoging 2.025 euro.
Hoe groot is de financiële impact van deze prijsverhoging?
Na berekening ontdekken we dat zijn nettowinstmarge stijgt van een matige 1,53 % naar een meer comfortabele 2,99 %. Ook zijn kaspositie gaat er merkelijk op vooruit.
Paul Hermans 31 januari 2017
Heeft u geld nodig voor de aankoop van een nieuwe wagen, een nieuw project of een kleine investering en wilt u geen beroep doen op een bankfinanciering, kijk dan eerst even naar het geld dat vastzit in de onderneming.
Lees meer → #Tips&Tricks #Cijferbabbel #CashflowKristel Hermans 14 oktober 2016
Een garagist van een bekend automerk is al verscheidene jaren klant van uw kantoor. Het bedrijf maakt de laatste jaren verlies. De klant begrijpt niet hoe dat komt. Hij hoort dat andere merkgarages in de streek wel winstgevend zijn. U heeft geprobeerd uw klant duidelijk te maken waarom hij te weinig of geen winst maakt maar dat lijkt niet door te dringen. Tijd voor een andere aanpak!
Lees meer → #Tips&Tricks #Cijferbabbel #Personeel